ADIL, BERSIH & PEDULI

Friday, August 26, 2005

SELANGOR MENDEPANI GERAKERJA PARTI

Saf baru kepimpinan Selangor berazam menjadikan negeri ini sebagai negeri contoh yang sentiasa mendepani gerakerja parti di semua peringkat struktur parti. Untuk mencapai matlamat ini, Pas Selangor telah mengenalpasti beberapa bidang rangka kerja kritikal yang berkait langsung dengan keberlangsungan parti untuk dekad-dekad yang akan datang.

Di antara bidang gerakerja menjadikan Selangor negeri contoh termasuklah:

a. Gerakkhas menambah ahli dan penubuhan cawangan secara segera.
b. Melengkapkan kemudahan/peralatan di markaz/pejabat parti di semua peringkat-- negeri, kawasan dan cawangan.
c. Mengatur program-program latihan pengurusan parti, kepimpinan dan kepilihanrayaan yang dianjurkan oleh ALPS (Akademi Latihan Pas Selangor).
d. Menggerak dan menyuburkan gerakerja parti di enam anjung yang telah ditubuhkan.
e. Menentukan program tarbiyyah berjalan lancar di semua peringkat selari dengan matlamat Tahun Tarbiyyah Selangor.
f. Menggerakkan Kelab Penyokong Pas dan menjadikannya kelab contoh.
g. Mendepani usaha mengguna rangkaian telekomunikasi terkini seperti web tv, web radio, msgr, yahoogroups, netmeting, SMS dan lain-lain.
h. Merangka lebih banyak program-program “engagement” bertujuan meluaskan jaringan sokongan kepada parti di kalangan semua masyarakat di Malaysia.
i. Membentuk para amilin parti yang mempunyai jati diri, daya tahan dan daya juang yang tinggi.

Gerakerja yang disenaraikan tidaklah begitu sukar untuk direalisasikan. Negeri Selangor mempunyai segala-galanya untuk bertindak menjadi negeri contoh. Pas Selangor mempunyai rangkaian tenaga sokong yang ampuh dan berwibawa. Gandingan mantap ulamak dan profesional serta kepimpinan yang mantap membolehkan hasrat menjadikan Selangor negeri contoh berhasil dengan jayanya.
Pimpinan Pas Negeri sentiasa bersedia menghulurkan bantuan dalam apa bentuk pun bagi menentukan di setiap peringkat pengurusan parti menyahut cabaran ini. Masa, suasana dan keadaan begitu mengizinkan kita mempelopori usaha memperkasa parti yang sedang dilaksanakan di negeri ini. Inilah di antara jalan yang terbentang luas di hadapan kita untuk memartabatkan parti yang sekaligus berkait langsung dengan usaha meletakkan Islam ke mercunya.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home